AlefbaTourPhuketAttractions

پاتایا ( Pattaya ) یکی از شهرهای ساحلی کشور تایلند است که در ساحل شرقی خلیج تایلند واقع شده است. پاتایا در 165 کیلومتری جنوب شرقی بانکوک قرار دارد و با اتوبوس در حدود 2 ساعت و نیم طول می کشد.

پاتایا دارای آب و هوای مرطوب و خشک است که به 3 فصل تقسیم می شود:

فصل گرم و خشک از نوامبر تا فوریه با رطوبت 50% و درجه حرارت 20-30 درجه سانتیگراد و رگبارهای کوتاه. بهترین زمان برای سفر و لذت بردن از آب و هوا.

فصل گرم و مرطوب از مارس تا می با رطوبت 75% و درجه حرارت 30-40 درجه سانتیگراد و بارندگی های گهگاه.

فصل گرم و بارانی از ژوئن تا اکتبر با رطوبت 90% و درجه حرارت 25-35 درجه سانتیگراد و بارندگی های شدید و طولانی.

پاتایا یکی از مقاصد اصلی گردشگران تایلند است و هر سالانه بیش از پنج میلیون توریست را جذب می کند. تفریحاتی همچون شنا، جت اسکی، موج سواری، اسکی روی آب، قایق سواری و غواصی در سواحل پاتایا امکانپذیر است.

باغ استوایی نانگ نوچ

JpegHandler

باغ نانگ نوچ ( Nongnooch Tropical Garden ) در 18 کیلومتری جنوب پاتایا قراردارد. این باغ زیبا مملو از انواع گل های ارکیده، نخل های زیبا، گیاهان تزیین شده و گل های گوناگون از اقصا نقاط جهان است. همچنین گروهی از خانه های سنتی تایلندی در این باغ وجود دارند.

مینی سیام

IMG_3792

مینی سیام ( Mini Siam ) نزدیک مرکز پاتایا قرار دارد و در آن ماکت های کوچکی از آثار تاریخی مشهور جهان و تایلند قرار دارد.سیام نام قدیم کشور هزار معبد یعنی تایلند است و کلمه مینی سیام به معنای تایلند کوچک است.

مینی سیام سومین مجموعه مینیاتوری بعد از نمونه های مشابه آن در هلند و تایوان است که بیش از 100 مدل مینیاتوری از آثار تاریخی و باستانی جهان را در مقیاس 1:25 در خود جای داده است. آثاری همچون معبدهای معروف تایلند مانند معبد بودای زمردین، برج ایفل، مجسمه آزادی، برج کج پیزا و تخت جمشید جزو این مجموعه هستند.از زیبا ترین ماکت های قرار داده شده در مینی سیام ، ماکت تخت جمشید از ایران است که مورد توجه بازدید کنندگان قرار می گیرد.

پارک سنگ ها و مزرعه کروکودیل ها

pUn2hgUakEf

پارک سنگ های چند میلیون ساله و مزرعه کروکودیل ها در 9 کیلومتری شهر پاتایا قراردارد و در آن گیاهان زیبا، درختان و صخره های عظیم الجثه با قدمت چند صد سال و چند میلیون سال وجود دارند. در قسمتی از این پارک، مزرعه کروکودیل ها وجود دارد که بیش از 1000 کروکودیل را در خود جای داده است. حیوانات دیگری هم از جمله فیل ها، گربه ماهی های غول پیکر،مارماهی هایی از آمازون، گونه هایی از اسب ها و خرس های کمیاب، شیر، ببر، شتر و آهو در این پارک وجود دارند.

دنیای زیر آب

34

مکانی که به دنیای زیر آب ( Underwater World ) در پاتایا شهرت یافته است بزرگترین و مدرن ترین آکواریم آسیا می باشد که در جنوب پاتایا قرار دارد. این آکواریم که به شکل تونل استوانه ای شیشه ای است 100 متر طول دارد و بیش از 4000 موجود آبزی در 200 گونه متفاوت را در خود جای داده است.

در این آکواریوم زیبا شما می توانید انواع ماهی ها کوسه ها و  مارماهی ها سفره ماهی ها لاک پشت ها خرچنگ ها ستاره های دریائی و غیره را مشاهده کنید.و همچنین می توانید در تونل مخصوص قدم بزنید و از نزدیک این حیوانات زیبای اقیانووسی و دریائی را مشاهده کنید و از دیدن آنها لذت ببرید.

ضمن اینکه بچه ها می توانند با غذا دادن به این حیوانات تجربه مضاعفی از این گردش علمی تفریحی نیز داشته باشند.در بخش دیگری از این آکواریوم و در استخر مخصوص شما می توانید از نزدیک بعضی از این حیوانات دریائی را لمس کرده و با آنها آشنا شوید .این آکواریم جزو پرطرفدارترین دیدنی های پاتایا است.این مجموعه تفریحی همه روزه از ساعت 9 صبح الی 18 بر روی عموم باز می باشد.

موزه ریپلی

moze ripli

موزه ریپلی “باور می کنی با نه؟” ( !Ripley’s Believe It or Not ) در طبقه سوم مرکز خرید رویال گاردن در مرکز پاتایا واقع شده است که توسط شخصیبه نام Robert Ripley بنا شده که آمریکایی است.در این موزه  مجموعه ای از اشیاء عجیب و غریب از گوشه کنار جهان یافت میشود. همچنین یک نمایش چهاربعدی هیجان انگیز نیز در این اجرا می شود که می توانید از آن لذت ببرید.

ساعات بازدید از ساعت 10 صبح تا 11 شب برای بازدید عموم باز است

باغ وحش ببرها

1

باغ وحش ببرها ( Si Racha Tiger Zoo ) در 9 کیلومتری شهر پاتایا واقع شده است و بیش از 200 ببر بنگال و 100000 کروکودیل و همچنین حیوانات دیگری مانند شترمرغ، شتر تک کوهان، کانگورو و پرندگان عجیبی در خود جای داده است. در اینجا می توانید ببینید که چگونه ببرها، خوک ها و سگ ها در آرامش با یکدیگر زندگی می کنند.شوی حیوانات مانند پرش ببرها از حلقه آتش، راه رفتن روی بند، کشتی کروکودیل ها، رقص و بازی بسکتبال فیل ها از جمله نمایش هایی است که در این باغ وحش اجرا می شوند.

موزه بطری های شیشه ای

523

موزه هنری بطری های شیشه ای ( The Bottle Art Museum ) شامل بیش از 300 نوع اثر هنری دست ساز درون بطری های شیشه ای است که حاصل زحمات مجسمه ساز آلمانی پیتر بدلایس ( Peter Bedelais ) می باشد. ماکت های مینیاتوری تعدادی از آثار توریستی جهان، کلیساها، معبدها، کاخ ها و کشتی ها از جمله آثاری هستند که در این بطری های شیشه ای جای گرفته اند.

معبد مدرن وانسانگ وارارام

JpegHandler (1)

معبد وانسانگ وارارام ( Wat Yansangwararam ) مهمترین معبد پاتایا می باشد که ساختمانی مدرن دارد. معماری این معبد الهام گرفته از معماری ژاپن، چین، هند، سوئیس و … است و همچنین مرکزی برای مدیتیشن نیز می باشد. در کنار این معبد یک موزه چینی ( Chinese Museum ) با نام Wihan Sian قراردارد که شامل آثار هنری با ارزش و آنتیک کشور چین است.

این معبد در 12 کیلومتری جنوب پاتایا قرار دارد و تنها 3 کیلومتر با باغ استوایی نانگ نوچ فاصله دارد و همچنین نزدیک به کوه بودا است. بازدید کنندگان معبد باید شانه هایشان پوشیده باشد و دامن یا شلوار بلند بر تن داشته باشند.

خانه مقدس حقیقت

sanctuary-of-truth-sunset-1024x683-thmb-600x330

خانه مقدس حقیقت ( Sanctuary of Truth ) بنای چوبی عظیم و با ابهت معبد مانندی است که در شمال پاتایا در کنار دریا واقع است و بلندترین نقطه آن 105 مترارتفاع دارد. این بنا طوری ساخته شده است که در برابر باد و نور آفتاب ساحل دریا مقاوم باشد.

این بنا بر اساس قوه ابتکار و خلاقیت تایلند قدیم ساخته شده و با مجسمه های کنده کاری شده چوبی تزئین شده است. هدف از به کارگیری این مجسمه ها، استفاده از هنر و فرهنگی بوده است که منعکس کننده دیدگاه قدیم، دانش کهن و حکمت و فلسفه شرقی است. این موارد سبب می شود که بازدیدکنندگان زندگی کهن، مسئولیت انسان، افکار اولیه، چرخش زندگی، ارتباط زندگی با جهان و هدف مشترک از زندگی به سوی یک مدینه فاضله را درک نمایند.سرگرمی های دیگری نیز همچون شوی دلفین ها در این مکان اجرا می شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *