سلطان‌نشین عُمان (به عربی: سلطنة عمان) کشوری پادشاهی است در شرق شبه جزیره عربستان. پایتخت این کشور شهر مسقطاست. عمان از شرق به دریای عرب و از شمال به دریای عمان محدود می‌شود. این کشور از جنوب با یمن و از غرب با عربستان سعودی وامارت متحده عربی همسایه است. عمان همچنین دارای مرز دریایی با ایران است.

این کشور دارای دو برون‌بوم است. قطعهٔ کوچکی از عمان در قسمت جنوبی تنگه هرمز قرار دارد که مسندم نام دارد. این قطعه از سرزمین اصلی جدا افتاده است. برون بوم دیگر مدحاء نام دارد که توسط امارات متحده عربی احاطه شده‌است.

از قرن ۱۷ میلادی عمان دارای سلطنت مستقل بوده است. در قرن ۱۹ میلادی این کشور در اوج قدرت خود بوده است. با کاهش قدرت در قرن بیستم میلادی این کشور تحت تاثیر و نفوذ گسترده پادشاهی بریتانیای کبیر قرار گرفت اما هیچگاه به شکل رسمی بخشی از آن نگردید. عمان ارتباطات گسترده نظامی و سیاسی با ایالات متحده آمریکا و پادشاهی بریتانیای کبیر دارد ولی سیاست خارجی مستقلی اتخاذ می‌کند. حکومت این کشور پادشاهی مطلقه است اما پارلمان نیز نقش قانون گذاری و نظارتی اندکی دارد.

همانند سایر کشورهای عربی خلیج فارس منبع اصلی درآمد کشور، نفت است. هر چند نسبت به همسایگان، این کشور تولید کننده متوسطی است. کشاورزی و ماهی‌گیری نیز دو منبع مهم درآمد در عمان هستند. منبع جایگزین دیگر گردشگری است.

قلعه رفصه

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2013-08-25 05:39:43Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

یکی از مشهورترین قلعه های شهرستان صور به عربی ( ولایة صور )، از توابع منطقه شرقی در کشور پادشاهی عمان است، ویکی از جاذبه های گردشگری عمان (نقاط دیدنی سلطنت عمان) به شمار می آید. این قلعه در مدخل ورودی ولایة صور قرار دارد، در دوران گذشته این قلعه نقش مهمی در نظار ت و حفاظت از منطقه داشته است.

غار مجلس الجن

majlis-al-jinn2

این فِرتورهای زیبا مربوط به غار انجمن جن‌ها (كهف مجلس الجن) می‌باشد، این غار که در فلات«سلما» در کشور عمان واقع شده و یکی دیگر از جاذبه های گردشگری عمان محسوب می شود، در سال ۱۹۸۳ میلادی توسط «دان دیویدسون»، زمین شناس مشهور، کشف شد که اکنون عنوان دومین غار عمیق جهان را گرفته است. دلیل نام گذاری عجیب این غار باور محلی‌هاست که این محفظه عمیق را مکانی برای زندگی جن‌ها می‌دانند. دسترسی به این غار عمیق از طریق یک دهانه باریک است که افراد باید با طناب به درون آن بروند. عمق این غار بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ متر است و به گفته کارشناسان هرم جیزه مصر کاملاً درون این غار جا می‌گیرد.

مجسمه کندرسوز

download

کندریکی از محصولات عمده عمان است و مجسمه ای ازیک ظرف دود کردن کندر بر بالای تپه ای بر فرازپارک عمومی ریام قرار دارد که از نمادهای عمان محسوب می شود.

مسجد جامع سلطان قابوس

download

مسجد جامع سلطان قابوس یکی از مسجدهای اصلی و مهم سلطنت عمان است.

فرش مسجد جامع سلطان قابوس در شهر مسقط به سفارش سلطان قابوس اثر هنرمندان ایرانی از نیشابور است و از بارز ترین جاذبه های گردشگری عمان به حساب می آید.طرح این فرش که در حدود ۵ هزار متر مربع مساحت دارد و از اتصال ۴۸ قطعه کوچک و بزرگ به یکدیگر تشکیل شده، از نقشه گنبد مسجد شیخ لطف الله اصفهان و ترکیب طرح افشان شاه عباسی و سایر نگاره‌های تزیینی ایرانی و اسلامی الهام گرفته‌است

طبیعت صلاله

5bbdb36f-14b7-46ad-ba25-7f4f028e9e61

صلاله مرکز استان ظِفار در عمان، شهری است بندری که از دو منطقه خشک کوهستانی در شمال، و جنگلی و ساحلی در جنوب تشکیل شده است.
صلاله مرکز فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و گردشگری عمان به شمار می‌آید. در نوار ساحلی شهر صلاله درختان بلند نارگیل و موز و القافای و قصب قند وجود دارد که بر زیبایی این شهر ساحلی افزوده است. آرامگاه ایوب نبی در ۴۰ کیلومتری این شهر نیز هرساله مقصد بسیاری از زائران و گردشگران است.

قلعه نخل

nakhal-fort1 (1)

قلعه نخل یکی از محکم‌ترین قلعه‌های کشور پادشاهی عمان است. این قلعه در شهرستان نَخل ودر منطقهٔ باطنهواقع شده‌است، ویکی از (نقاط دیدنی سلطنت عمان) به شمار می‌آیند. «قلعه نخل» یکی از بارزترین معالم أثری و گردشگری ( ولایة نخل) در منطقهٔ باطنه‌ است. قلعه روی تپهٔ بلندی در پایهٔ کوه حجر غربی قرار دارد، و از موقعیت بسیار عالی و سوق الجیشی برخوردار است.

همچنان می توانید برای کسب اطلاعات تکمیلی در زمینه ی مدارک لازم و قیمت ویزای عمان به سایت ویزا یونایتد مراجعه فرمایید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *