همین الان با ما تماس بگیرید ،

بهترین ها را آژانس ما در تورهای مسافرتی خود به اقصاء نقاط جهان  از جمله تور آنتالیا هتل ریکسوسسان گیت برای شما ارائه می دهد.

 

yasmin-resort-bodrum-1024x768

این شهر در جنوبی ترین بخش یونانی ترکیه و در منطقه ای به نام موگلا قرار دارد. بدروم بخشی از شهر باستانی هالیکارناس است که دارای استحکامات، ساختمان های سنگی، معابد، خیابان های سنگ فرش شده و مقبره های بزرگ بوده و به همین علت جزو یکی از عجایب هفتگانه باستانی می باشد. پس از دوران افول، از شهر، فقط یک دهکده باقیماند که مردم در آن ماهی گیری می کردند تا قرن بیستم یعنی زمانی که انقلاب فرهنگی و روشنفکری ترکیه همه گیر شد. امروزه بدروم با سواحل جذاب و ریزورت هایی بر فراز صخره ها، مردم را از سراسر جهان به سمت خود می کشاند.بدروم در منطقه ای با آب و هوای ناب مدیترانه ای واقع شده است. از ویژگی های آب و هوای بدروم، تابستان گرم و طولانی، بهار و پاییز مطبوع و زمستان کوتاه و معتدل است.

موزه های بدروم

IMG_2195

موزه باستان شناسي زير زميني ( زير آبي ) بودروم :

امروزه در نوع خود يكي از بزرگترين و مهمترين موزه هاي جهان است آثار بدست آمده از حفاريهايي از سال 1960 آغاز شده در اين موزه كه در قلعه بودروم ساخته شده قرار گرفته و به نمايش گذارده شده است. در اين موزه آلبوم Amphora مديترانه شرقي ، آثار بدست آمده از تحقيقات انجام يافته در مردابهاي نزديك بودروم به نمايش گذاشته شده است . مردابهاي اين منطقه شامل ياسي آوا ، شيطان دره سي ، بندر سرچه مي باشد. مشاهده قديمي ترين كشتي غرق شده جهان نيز از آثار جالب توجه منطقه است.

تلفن قلعه بودروم : 3161095 (0090252)
روزهاي بازديد : همه روزها بغير از دوشنبه ها
ساعات بازديد : 10 الي 12 و 14 الي 18

موزه روباز Mausoleion :

بعلت قرار داشتن گور Mausoleion از پادشاهان كاريا به اين نام خوانده ميشود و اين بناي يادبود كه بر اثر زلزله بزرگ آناطولي كاملا” تخريب و از بين رفته و يكي از عجايب هفتگانه جهان به شمار مي رفت امروزه يك موزه كوچك ساخته شده است. كلمه Mozele (آرامگاه) كه امروزه مورد استفاده قرار ميگيرد از نام پادشاهMausoleion گرفته شده است . اكثر سنگهاي مربوط به Mausoleion در ساخت قلعه بودروم بكار رفته و قطعات زيباي منقوش آن نيز در هنگام حفاري هاي قرن 19 از سوي انگليسي ها به موزه بريتانيا منتقل شده است.

مساجد و آرامگاهها

morad1

مسجد مصطفي پاشا :
هنگاميكه مصطفي پاشا براي ساخت يك كارخانه كشتي سازي به بودروم آمده بود در سال 1723 اين مسجد را ساخته است.

مسجد تپه جيك (Tepecik ) :

از سوي مباشر مصطفي پاشا بنام حمام آغا ساخته شده است .

مسجد عدليه :

با پولهاي ارسالي از طرف عبدالحميد دوم و پولهاي جمع آوري شده از مردم در سال 1901 ساخته شده است .

آرامگاه سالدير شاه خراساني ، آرامگاه گنبدي ، آرامگاه مصطفي پاشا شامل قبور مصطفي پاشا و كاپيتان دريا جعفر پاشا ،‌ آرامگاه كويون بابا نيز از اماكن ديدني منطقه است .

قلعه سنت پیترز بدروم

قلعه سنت پیتر | بدروم

قلعه بدروم یکی از مهمترین و شناخته ترین بناهای تاریخی این شهر است که به عنوان نماد شهر بدروم نیز شناخته می شود. این قلعه در قرن پانزدهم میلادی ساخته شده است .این قلعه که در جنوب غربی ترکیه در شهر بدروم واقع شده است توسط تیمارگر شوالیه ساخته شد و به همین دلیل به نام قلعه سنت پیترز هم معروف است. در بازدید از این قلعه به حال و هوای تاریخی جنگ های ترکان سلجوقی بر می گردید.

در دوران عثمانی با اضافه کردن یک مناره به کلیسای داخل آن، این کلیسا به یک مسجد تغییر کاربری داد. این قلعه که در سال 1595به عنوان زندان مورد استفاده قرار می گرفت امروزه به صورت موزه در آمده است.موزه باستان شناسی زیر آب بدروم در این قلعه تاریخی ساخته شده است و بسیاری از یافته های باستانشناسی زیر آب در شهر بدروم در این موزه به نمایش در آمده است.

مساحت این قلعه حدود 30هزار متر مربع بوده و دارای 5 برج است که با نام های برج های فرانسوی، انگلیسی، ایتالیایی، آلمانی و نیز برج مار شناخته می شوند.

پلاژهای بدروم

Bardakci-Beach

Guvercınlık گوورجينليك :

در 25 كيلومتري بودروم قرار دارد كه با زيبايي هاي طبيعي و تداخل رنگهاي سبز و آبي ، علاوه بر اشباع نشدني ، با جزيره صالح كه در مقابل خود دارد جاذبه بي نظيري پيدا كرده است .

توربا :

روستاي آرامي در 5 كيلومتري بودروم است. از توربا كه يك روستاي شيرين و پرجنب و جوش با دريايي بسيار تميز و  شفاف و درختان هميشه سرسبز كاج و زيتون است ميتوان از طريق دريا به ديديم ، ميلت و پري انه (Priene ) تورهاي تفريحي برگزار نمود.

گول كوي :

در 13 كيلومتري شمال بوردوم واقع شده و با درختان كاج ، نارنگي و غيره كه بوسه بر ساحل دريا مي زنند يكي از مناطق خارق العاده اين شهر است.

گون دوغان :

گردشگاه گون دوغان كه زيبايي طبيعي خود را كاملا” حفظ كرده و دست كمتر انساني به آن رسيده در 18 كيلومتري بوردوم قرار داشته و باغات نارنگي آن مشهور است.

يالي كاواك :

اين روستا كه در 18 كيلومتري بودروم قرار دارد در شمال غربي شبه جزيره واقع شده است . آسيابهاي بادي ، دريا ، ماهي و نارنج آن بسيار مشهور است . يكي ديگر از ويژگيهاي اين روستا نيز پرورش مشهورترين ابرفروشان كشور است .

گوموشلوك :

يكي از قديمي ترين واحدهاي مسكوني شبه جزيره است.در اين منطقه و در ناحيه اي كه جزيره تاوشان را به زمين متصل ميكند آثار باقيمانده از بندر قديمي را مي توان مشاهده نمود. گوموشلوك درياي تميز و ماهي آن مشهور است با زيبايي هاي طبيعي خود بسيار جذاب است .

قلعه قاضي :

قلعه قاضي كه با دريا و باغات نارنج محصور شده در 23 كيلومتري بودروم واقع شده است و نام خود را از باقيمانده قلعه كه نمونه جالبي از معماري دوره Helenisti است گرفته است .

تورگوت رئيس :

اين روستا كه نام خود را از دريانورد مشهور تركيه بنام درياسالار تورگوت رئيس گرفته پس از بودروم شلوغترين و پر جمعيت ترين منطقه مسكوني شبه جزيره است . اين روستا كه باغات نارنگي آن مشهور است يكي از مكانهايي است كه زيبايي غروب آفتاب را به وضوح مي توان مشاهده كرد .

آك يارلار :

اين گردشگاه كه داراي آب بسيار تميز و ساحل شني ايده آلي است در 13 كيلومتري بودروم قرار دارد. نام قديمي آن Arhialla بوده و براي ورزش Sorf مكان بسيار مناسبي است.

باغلا :

داراي يكي از زيباترين گردشگاه و پلاژهاي شبه جزيره است كه در 14 كيلومتري بوردوم واقع شده است و مكان مناسبي براي كمپ مي باشد.

آسپات :

نام قديمي آسپات كه در ترانه هاي بسيار نيز آورده شده آسپارتوس( Aspartos ) است . پس از باغلا و در منطقه مرتفع از ساحل دريا ، آثار باقيمانده از تمدنهاي مختلف عصر كلاسيك را مي توان مشاهده نمود.

اورتاكنت :

اورتاكنت كه آب درياي معتدل و باغات نارنگي خود شهرت يافته در 14 كيلومتري بودروم قرار داشته و مناسبترين مكان براي مشاهده زندگي روستايي در منطقه بودروم است .

Bitez :

در 10 كيلومتري بودروم قرار داشته و با باغات نارنگي كه اراضي بين روستا و دريا را پوشانيده يكي از مناطق بسيار زيبايي است كه رنگ سبز طبيعت و آبي دريا را در كنار هم به تماشا گذاشته است .

كارا آوا ( جزيره سياه ) :

اين جزيره كه در 6 كيلومتري بودروم قرار دارد با آب گرم شفابخش خود مشهور است . اين آب از يك غار طبيعي سرازير مي شود و نيز گل حاصله از غار در درمان بسياري از بيماريها موثر مي باشد.

آدابغازي ( اكواريوم ) :

بواسطه شفافيت آب آن ، نام آن را آكواريوم گذارده اند . در كناره اين دريا و تا عمق 30 متري مي توان زيبايي هاي كف دريا را با چشم غير مسلح تماشا كرد.

اماکن دیدنی بدروم

turkey-houses

گور سنگها :

در بالاي تاتر و دامنه قرار داشته و متعلق به دوران Helenisti و روم مي باشد.

درب Myndos :

يكي از دربهاي ورودي hali Karnossos بوده است كه در غرب شهر قرار دارد . درب ميندوس از دو برج تاريخي و يك شبستان داخلي كه درب ورودي به شهر كه در پشت آن جاي داشته تشكيل شده است . بازسازي مرحله اول برج و حصارهايي كه در شمال اين درب قرار دارند در سال 1999 به پايان رسيده است .

قلعه چيفيت (As Pat ) :

در جنوب غربي شبه جزيره و در نزديكي منطقه باغلا بروي تخته سنگها ساخته شده و آثار تمدنهاي مختلف را در خود جاي داده است.

شهرهاي باستاني :

شهرهاي باستاني شبه جزيره عبارتند از ميندوس (Myndos ) ، ترمه نا ، تلميسوس ، كادي ياندا و theangela .

Stratonikeia :

خرابه هاي موجود در روستاي اسكي حصار بروي جاده ياتاغان – ميلاس با آثار فراوان باقيمانده خود به دوران كاريا (Karia ) ، روم و بيزانس تعلق دارد.

Lagina :

در كيلومتر 9 جاده خاكي منتهي به عبادتگاه Hekate واقع در منطقه تورگوت از توابع ياتاغان ساخته شده است. در حفاري هاي انجام يافته مشخص شده كه لاگينا كه يكي از مراكز مهم كاريا بوده است از عصر برنز يكي از مكانهاي مسكوني بوده است.

Sedir Adeun :

جزيره Sedir كه از آك ياكا – گوك اوا و يا از چاملي كوي مي توان از طريق دريا به آن سفر كرد بواسطه زيباييهاي طبيعي و تاريخي يكي از مراكز جذاب منطقه است . پرستشگاه آپولو ، تئاتر و بندر آنتيك از اولين مكانهاي قابل ديدن در اين جزيره است . پلاژ معروف كلئوپاترا نيز در اين جزيره قرار دارد.

آمفی تئاتر باستانی بدروم

آمفی تئاتر

به روي جاده بودروم – تورگوت رئيس واقع شده است . در حفاري هاي انجام يافته سن تئاتر بيرون آورده شده و محلهاي نشستن بازسازي شده است. ظرفيت اين تاتر 13000 نفر مي باشد.  غول های موبایل یعنی اریکسون و ترکسل این آمفی تئاتر را بازسازی کرده اند. این آمفی تئاتر در وضعیت خوبی قرار دارد و منظره پانورامیک کل شبه جزیره از داخل آن مشهود است. پس از 1973 که تبدیل به موزه هوای باز شد، این روز ها از آن برای برگزاری کنسرت ها، جشنواره ها و فعالیت های فرهنگی استفاده می شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *