بانکوک پایتخت کشور تایلند است.که بر کرانه رودخانه چائوفرایا در حدود 24 کیلومتری شمال خلیج تایلند واقع شده‌است.مساحت آن در حدود 1500 کیلومتر مربع است.نام رسمی و محلی این شهر “کرونگتپ”  ( Krungthep ) به معنای شهر فرشته ها است ولی اکثر خارجی ها از نام بانکگوک استفاده می کنند.

آب و هوای بانکوک در ژانویه به حدودا 9 درجه بالای صفر می رسد و در سپتامبر میزان بارندگی 344 میلی متر در دسامبر درجه حرارت 8/20 و در آوریل 9/34 میلی متر می باشد. طبق معمول همیشگی آب و هوای تایلند گرم است و بارندگی شدیدی در بعضی وقتها پیش می آید که گردشگران عزیز از باران شدید و ناگهانی حیرت زده می شوند.

بانکوک به دلیل داشتن معبدهایش، مجموعه کاخ پادشاهی، مراکز خرید بزرگ و رستوران های فراوان، دربین گردشگران شهرت یافته است.

باغ رز

88f135a483ef01fac8d7b920488085e4_L

باغ رز در 32 کیلومتری غرب بانكوک واقع شده است.که دركنار دریاچه زیبایی قرار دارد. بیشترین جاذبه این باغ در نمایش های فرهنگی تایلند است که شامل بوکس تایلندی، رقص سنتی این کشور،‌ مراسم عروسی تایلندی، شمشیربازی و نمایش فیل ها می شود. مساحت باغ رزگاردن حدود ۷۵۰ کیلومترمربع بوده و و در آن صنایع دستی سنتی کشور تایلند نیز برای گردشگران به نمایش گذاشته شده است.

بازار شناور روی آب

bangkok_floating_market_5-qpr

بازار شناور بانکوک ( Bangkok Floating Market ) در 80 کیلومتری غرب بانکوک قرار دارد.که در آن زنان محلی میوه های رنگارنگ  و سبزیجات معطر را در قایق های کوچک چوبی می فروشند شلوغ ترین ساعات کار  در این بازار  بین ۶ تا ۱۱ صبح است. این رودخانه آبی که در سال ۱۸۶۸ به دستور پادشاه رامای چهارم برای سهولت در سفرهای آبی بین شهری ساخته شده است.

کاخ پادشاهی

kakh1-660x330

این کاخ درواقع مجموعه ای از ساختمان های مختلف است که از اواخر قرن ۱۸ تا نیمه های قرن ۲۰ محل سکونت تمامی پادشاهان تایلند بوده است.

ساخت این کاخ با چوب در سال ۱۷۸۲ آغاز شد و در دوران تاجگذاری رامای اول به اتمام رسید. این پادشاه در طول سلطنت خود این مکان را تبدیل به ساختمانی مستحکم تر کرد. نقشه اولیه این کاخ از دوره آیوتایا ” Ayutthaya” گرفته شده است. در ابتدا مساحت این مکان در حدود ۵۱۰ کیلومتر مربع بوده است ولی در زمان سلطنت رامای دوم به اندازه ۶۰۰ کیلومتر مربع رسید. ساختمان های متعدد این کاخ در دوران رامای اول ساخته شده است اما پادشاهان بعدی بخش هایی ازآن را تغییر داده یا نوسازی کرده یا به منظور ساخت بناهای جدیدتر، تخریب کرده اند. این کاخ در ساحل غربی رودخانه بانکوک واقع شده و گرداگرد آن را دیواری به طول ۱۹۰۰ متر فراگرفته است. آن سوی دیوار هم کانالی قرار دارد که در گذشته به منظور حفاظت از کاخ در برابر دشمنان ساخته شده و منطقه اطراف کاخ را به صورت جزیره در آورده است.

رودخانه چائوپرایا

vga_cha 2

این رودخانه بزرگ به طول 372 کیلومتر از دشت های آبرفتی مرکز تایلند سرچشمه می گیرد و تا خلیج تایلند ادامه دارد .

شهر تاریخی آیوتایا

شهر-تاریخی-آیوتایا-بانکوک-1-702x432

آیوتایا پایتخت سابق تایلند، قبل از بانکوک بود است.شهر تاریخی آیوتایا که به مدت ۴۱۷ سال پایتخت تایلند به شمار می رفته، یکی از تاریخی ترین بناهای این کشور است که در زمان خود از بزرگترین شهرهای دنیا و مرکز تمدن آسیای جنوب شرقی بوده است.

پادشاهی آیوتایا که در سال ۱۳۵۰ ایجاد شده بود و در واقع دومین پایتخت سیام پس از سوخوتای Sukhotai به شمار می رفت، در قرن ۱۶ به اوج قدرت، ثروت و فرهنگ رسید و قلمرو آن فراتر از لائوس، کامبوج و برمه کنونی گسترش یافته و حتی با فرانسه زمان لویی چهاردهم رابطه داشت. آیوتایا در ۸۹ کیلومتری شمال شهر بانکوک قرار گرفته و معماری آن ترکیبی از هنر معماری کامبوج و هنر دوره سوخوتای است. این شهر که در قرن ۱۷ آن را از زیباترین شهرهای جهان می دانستند، از سال ۱۹۹۱ در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار گرفته است.

آیوتایا تا سال ۱۷۶۷ محل حکومت ۳۳ تن از پادشاهان تایلند از خاندان های مختلف بود تا اینکه در نیمه های قرن ۱۸برمه ای ها آن را فتح و تخریب کردند. از این شهر که زمانی بیش از ۴۰۰ معبد را در خود جای داده بود، امروزه تنها مجموعه ای از معابد و ردیف هایی از بوداهای نیمه ویران و قدیمی بر جای مانده است.

مزرعه تمساح ها

9372c3b1-4d09-4ee6-a681-8e8faa8edc27

مزرعه تمساح‌ها (Crocodile Farm) در 30 کیلومتری بانکوک واقع شده و در حدود 60 هزار تمساح از 28 گونه مختلف در این مزرعه زندگی می‎کنند.و همچنین حیوانات دیگری از جمله فیل، میمون، شیر و مار را نیز در خود جای داده است. موزه دایناسورها هم که شامل گونه‌های متنوع دایناسور و اسکلت‌های آنها است در این مکان واقع شده است علاوه بر این، سرگرمی‌هایی چون کشتی با تمساح‌ها و حرکات آکروباتیک فیل‌ها در این مکان به نمایش گذاشته می‎شود.

موزه ملی

bb2

موزه ملی بانکوک نزدیک تئاتر ملی و با فاصله کم از سانام لونگ قرار دارد و یکی از بزرگترین و جامع ترین موزه ها در جنوب شرقی آسیاست و از برترین جاذبه های گردشگری بانکوک میباشد.

ساختمان موزه ابتدا در سال 1782 و به عنوان قصر نایب السلطنه رامای اول، شاهزاده وانگ نا، بنا گردید. در سال 1884 رامای پنجم با تغییر کاربری آن را به موزه مبدل کرد. قسمت تاریخی موزه نشان دهنده رویدادها و چهره های مهم دوران پیش از تاریخ، سوخوتای و آیوتایا است. موزه ملی بانکوک محل نگهداری مجموعه باشکوه و مهم مصنوعات و اشیائ هنری از عصر برنز تا دوران ایجاد بانکوک می باشد.

در تالارهای مرکزی، مجموعه ای از سازهای موسیقی سنتی تایلند، لائوس، کامبوج و اندونزی به همراه سرامیک ها، البسه و منسوجات، حکاکی های چوبی، نشان های سلطنتی و اسلحه های چینی به نمایش درآمده اند.

دنیای وحش یا دنیای سافاری

e70518f7-c1f6-45b6-9925-2049750e3546

سافاری ورد ( Safari World ) از دو قسمت تشکیل شده است: یک قسمت که به پارک سافاری مشهور است شامل حیواناتی چون شیر، ببر، خرس، زرافه، گورخر، آهو و پاندای سفید است که باید با ماشین از میان این حیوانات گذشت و آنها را مشاهده نمود. طول این قسمت 8 کیلومتر است و در حدود 45 دقیقه زمان می برد.

قسمت دوم که به پارک آبی مشهور است شامل گونه های مختلفی از حیوانات دریایی است و در آن نمایش هایی از حیوانات آموزش دیده همچون دلفین ها اجرا می گردد. این قسمت از پارک را می توان پیاده پیمود و از زیستگاه پرندگان نیز دیدن کرد.و همچنین جذابیت های دیگری هم نظیرشوی بوکس اوران گوتان ها، شوی تغذیه شیرهای آبی، شوی کابوی  به همراه رستوران ها و مراکزخرید در سافاری ورد وجود دارند.

معبد وات آرون

b2c01aad-65c7-4ba1-8214-2242ab80c3ef

وات آرون ( معبد سپیده دم ) بعنوان یکی از دیدنی های بانکوک معبدی بودایی است كه در كرانه غربی چائو فریا بنا شده است. برج رفیع مركزی و چهار برج اقماری دیگر در كنار آن، مهمترین خصوصیت ظاهری این بنا را تشكیل می دهند. برج مركزی، بنا به منابع مختلف، بین ۶۶ تا ۸۶ متر ارتفاع دارد گرداگرد پایه برج ها مجسمه هایی از سربازان باستانی چینی و حیوانات گوناگون خودنمایی می كنند. بر روی تراس دوم، چهار مجسمه از ایندرا، خدای هندی، سوار بر اِراوان، فیل اسطوره ای، قرار دارند. در كنار ساحل شش عمارت به سبك چینی ساخته شده از سنگ گرانیت بنا شده اند كه پل هایی برای پیاده نمودن قایق سواران دارند.تالار انتصاب در نزدیكی برج*ها میزبان تصویر نیرامیتر بودا است كه گمان می رود توسط رامای دوم خلق شده باشد. مجسمه دو دیو نیز به عنوان نگهبانان معبد در جلوی آن قرار گرفته است.بین ماه های اکتبر و مه در این معبد، با نور و موسیقی برنامه های زنده اجرا میشود.آدرس این معبد تایلند، بانكوك، تونبوری، خیابان آرون امارین می باشد.

یک دیدگاه درمورد “جاذبه های گردشگری بانکوک

  1. ملیکا
    خرداد 19, 1397
    پاسخ

    ضمن تشکر از سایت خوبتون تور های لحظه آخری که دارین خیلی خوبن.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *