آنتالیا نقاط دیدنی و جاذبه های گردشگری زیادی دارد

که با تور آنتالیا آژانس مسافرتی ندای سفر می توانید از آنها دیدن کرده و لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری آنتالیا

آنتالیا-600x333

استان آنتالیا در میان رشته‌کوه توروس و دریای مدیترانه و در جنوب غربی ترکیه قرار گرفته و  در قسمت غرب آنتالیا،شهر موغلا در قسمت شرق شهرهای کارامان و مرسین در قسمت شمال شهر قونیه و در جنوب آنتالیا در یای مدیترانه نیز واقع شده است.آنتاليا آب و هواي مديترانه‌اي دارد؛ تابستان‌هايش آفتابي و زمستان‌هايش معتدل‌ و گاه باراني‌اند؛ سواحل جذابش از فروردين تا آبان براي شنا مناسبند و بيش از 300 روز در سال، هوا آفتابي است. ماه ارديبهشت، بهترين وقت رفتن به آنتالياست.

کسیک مناره

کسیک-مناره

کسيک مناره که در کليساي کورکوت قرار گرفته در قرن پنجم ميلادي به نام مريم مقدس ساخته و در زمان بايزيد دوم به دستور شاهزاده کورکوت به مسجد تبديل شد، به همين دليل از آن بنام مسجد کورکوت يا مسجد کبير ياد مي شود. در نتيجه خسارتي که از آتش سوزي سال 1896 به مسجد وارد آمد و سوختگي قسمت چوبي بالاي مناره آن ، اين مسجد به مسجد مناره شکسته کسيک مشهور مي باشد .اين مناره از ديدني هاي آنتالياست و به معناي  مناره هاي بريده شده مي باشد که در گذشته بعنوان کليسا از آن استفاده مي شده است.  اين اثر در واقع نمايانگر تاريخ کهن شهر که زمان رومي ها ، بيزانس  ، سلجوقيان ، عثماني ها تا به امروز را شامل ميشود ، مي باشد. هنگاميکه امپراتور  ها دريان در سال 130 بعد از ميلاد در شهر (فاسيلين) از استان آنتاليا ديدن  کرد بافتخار او دروازه اي با سه  طاق و ستونهاي تزئين شده بنا گرديد. در آن زمان اين دروازه تنها راه ورودي به شهر به شمار مي آمد.امروزه دو برج دروازه و قسمتهائي از ديوار مربوطه را مي توان در کنار بندرگاه مشاهده نمود .

حمام رومی

JpegHandler (1)

حمام رومی آنتالیا در شرق منطقه سیده-دش و در میان جنگل های درختان کاج اقامتگاه سورگون که شامل تیتریین گل به معنای گل لرزان با (پرچم آبی و دارای ساحل آرام)و(کیزیل آگاچ) بوده قرار گرفته است . که به دلیل دارا بودن سواحل ماسه ای و دریای آرام و آبی خود بسیار مورد توجه گردشگران تور آنتالیا قرار گرفته است.

غار کارائین

Karain3

غار کارائین یکی دیگر از مناطق دیدنی آنتالیاست  که در فاصله 30 کیلومتری شهر آنتالیا و شرق کوه چان قرار دارد. از خصوصیات در خورتوجه این مکان تعلق آن به دوران پارینه سنگی است. این غار از جمله قدیمیترین مکانهای سکونت انسانها در کشور ترکیه می باشد.

این مکان دارای یک ورودی مجزا است که با نور خورشید روشن می شود و در ادامه به 3 تالار بهم پیوسته منتهی میگردد. در داخل غار، یک موزه کوچک در کنار درب ورودی این غار قرار دارد که برخی از آثار باستانی که قدمت آنها به 160 هزار سال قبل از میلاد مسیح می رسد را به نمایش می گذارد.

پارک آبی آکوالند

پارک آبی آکوالند | Aqualand Waterpark | آنتالیا

این پارک زیبا که در ساحل کنیالتی قرار گرفته است یکی از جاذبه های تفریحی آنتالیا به شمار می رود . در این پارک زیبا شما می توانید علاوه بر تفریح و استراحت از برنامه های شاد و متنوع که به صورت زنده اجرا می شود نیز لذت ببرید .این پارک تفریحی دارای انواع مختلفی از سرسره های آبی و بازیهای آبی متنوع می باشد همچنین می توانید بعد از تفریح به تماشای برنامه دلفین ها نیز بنشینید .

امکانات مجموعه :

صندوق امانات ،پارک تماشای دلفین ها ،رستوران ،فست فوت ،مغازه هایی برای فروش سوغات،فروشگاه محصولات غذایی و آشامیدنی ،خدمات عکاسی حرفه ای ،خدمات نگهداری کودک،خدمات پزشکی ،شنا دلفین

پاموک کاله (پاموک قلعه)

Calcium deposits  on travertine terraces at  Pamukkale,  Turkey

پاموک کاله، یا پاموک قلعه در استان دنیزلی و در جنوب غربی ترکیه واقع گردیده است . پامول کاله به خاطر نوع و شکل آن به قلعه پنبه ای مشهور شده است و دلیل آن به خاطر وجود سنگ آهک متخلخل تراورتن می باشد . همچنین آب روان باعث ته نشین شدن کالی های گریناتی به صورت ایوان های مطبق در این ناحیه شده است .
تراس پاموک کاله از تراورتن و سنگ رسوبی تشکیل شده و به خاطر چشمه های آب گرم و رسوب های باقی مانده شکل منحصر به فردی پیدا کرده است . در این منطقه ۱۷ چشمه آب گرم با دمای ۲۱۲ درجه سانتی گراد قرار گرفته که حتی تصور شنا کردن در آن نیز غیر ممکن است .
پاموک کاله یک جاذبه توریسی فوق العاده است که آنرا به عنوان میراث جهانی به همراه هیراپولیس شناخته شده است .پاموک کاله یک بنای طبیعی و جذاب است که هر کسی را از هر گوشه جهان برای دیدن آن به سمت خود می کشد . چشمه های آب گرم ، غارهای طبیعی ، شکل سازه ای منحصر به فرد و آبشار های طبیعی به همراه استخرهای طبیعی همه و همه باعث جذابیت خاص پاموک کاله می شود.

آبشار دودن

260px-DüdenWaterfalls02

آبشار دودن به ترکی( Düden Şelalesi) در شهر آنتالیا ترکیه و در 28 کیلومتری جاده قدیم آنتالیا – بوردور واقع شده است.سرچشمه این آبشار دو چشمه جوشان بنام پینارباشی در منطقه کیرک گوزلر در 40 کیلومتری آن است . آب این دو چشمه پس از طی مسیری کوتاه یکی شده و رود دودن را می سازد . دودن پس از طی مسیری 14 کیلومتری از زیرزمین در گودالی بنام وارساک در روی زمین جاری شده و پس از یک جریان کوتاه دوباره در طرف دیگر گودالدر اعماق زمین فرو می‌رود.آبی که در گودال وارساک به زمین می‌رود پس از طی 2 کیلومتر در آبریز آبشار بیرون آمده و آبشار زیبای دودن را بوجود می‌آورد.آبی که از زمین بیرون می‌آید حداقل 10 متر مکعب در ثانیه است و حداکثر  آب پس از سر ریز از بالای آبشار و جاری شدن روی زمین 15 الی 16 متر مکعب درثانیه است.سرانجام این آب پس از عبور از آنتالیا بعد از 9 کیلومتر وارد دریای مدیترانه می‌شود.

مراکز خرید آنتالیا

deepo3

مرکز خرید دپو

در سال ۲۰۰۴ مرکز خرید دپو در آنتالیا و در نزدیکی فرودگاه آنتالیا افتتاح شد  . مرکز خرید دپو آنتالیا دارای ۱۵ رستوران و کافی تریا و ۹۰ مغازه و ۵ سینما ست که تقریبا در تمام روزهای سال به بازدیدکنندگان خدمات ارائه می دهد .

مرکز خرید مارک

مرکز خرید مارک آنتالیا در سال ۲۰۱۳  و با مساحت ۵۱۰۰۰ مترمربع در ابتدای منطقه کنیالتی در مرکز شهر آنتالیا ، افتتاح شده است و یکی از جدیدترین مراکز خرید می باشد. در این مرکز خرید  ۱۵۵  مغازه و چند رستوران به همراه پارکینگ بزرگ که ظرفیت ۳۰۰۰ اتومبیل را دارد.

مرکز خرید میگروس

یکی از فروشگاه های زنجیره ای بین المللی سوئیسی میگروس می باشد که در آنتالیا نیز شعبه دارد . میکروس بالغ بر ۴۷۰ فروشگاه در ترکیه دارد و مکانی برای برندهای بین المللی ، محصولات کامپیوتری ، عطر ، کفش ، البسه و بسیاری از محصولات دیگر می باشد .

مرکز خرید تراسیتی

مرکز خرید ترا سیتی ، در ابتدای ژوئن سال ۲۰۱۱ در ناحیه لارا آنتالیا افتتاح گردید و بزرگترین مرکز خرید آنتالیا در حال حاضر مرکز خرید تراسیتی در آنتالیا است  . این مرکز خرید صد و پنجاه فروشگاه و سی رستوران دارد .

خیابان آتاتورک آنتالیا

یکی از مراکز خرید آنتالیا خیابان آتاتورک است که در مرکز شهر و منطقه قدیمی آنتالیا قرار دارد . سرتاسر این خیابان مراکز خرید می باشد و رستوران های محلی و مغازه های مختلف و زیادی در این خیابان می باشد . در خیابان قدیمی آتاتورک مراکز خرید ارزان قیمت و  همینطور بوتیک های گران قیمت در نزدیک هم می باشند و می توانید با هر سلیقه و بودجه ای خرید خود را انجام دهید. در سراسر خیابان آتاتورک چند رستوران های محلی و  کافه تریا وجود دارد.

برج ساعت

Antalya-Clock Tower-2

برج ساعت آنتالیا یکی دیگر از جاذبه های ترکیه و دیدنیهای آنتالیای ترکیه به شمار میرود. در گذشته 80 برج در دور شهر آنتالیا قرار داشته که اکنون از همه آنها فقط یک برج ساعت مانده. میدان کاله کاپیسی بعنوان سمبل صلابت و پایداری جای خود را در این شهر قدیمی حفظ کرده است و از برترین دیدنیهای ترکیه و جاذبه های گردشگری آنتالیاست.

شهر باستاني پرگه

Perge01

شهری باستانی است که در۱۸ کیلو متری آنتالیا قرار گرفته است. در قرن ۱۲ (قبل از میلاد) یونانیان مهاجر کوچ عظیمی از شمال شهر ترکیه به جنوب آن داشتند. با آمدن آنها به شرق شهر مدرن ترکیه (جنوب ترکیه) نژادهای مختلف به اینجا وارد شده و یونانیان اسم آن منطقه را پامفیلیا نامیدند. در آن زمان پامفیلیا مکانی مهم برای تجارت در شهر پرگه بود که هم اکنون به عنوان شهری تاریخی یاد میشود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *