تور طالقان(یکروزه)

کد: NBHTY
  • تور طالقان(یکروزه)

توضیح

تور طالقان

شهرستان طالقان در 120 کیلومتری شمال غرب تهران واقع در استان البرز می باشد ، باشرکت در تور طالقان قادر به طبیعت گردی در منطقه ای خواهیم بود که در دامنه های جنوبی رشته کوههای البرز غربی قرار گرفته و عمده آبهای این منطقه از علم کوه دومین اسطوره بلند ایران زمین با بلندای 4850 متر نشأت میگیرد .
” طالقان ” معرب شده ” تلکان ” است که در فارسی طبق لغت نامه دهخدا ” سرزمین پرکوه ” معنی شده که مصداق کامل خصوصیات جغرافیایی و اقلیمی این منطقه می باشد.
اهالی طالقان به زبان ” تاتی” گویش می کنند و در واقع جز اقوام ” تات ” در شمال غربی ایران هستند .
از جاذبه های طالقان می توان به دریاچه و سد طالقان اشاره نمود که در هنگام ورود به این شهر چشم نواز ترین منظره را در محاصره کوههای اطرافش برای گردشگران خلق می کند ، معمولاً از ساحل این دریاچه برای پیاده روی و دوچرخه سواری , طبیعت گردی می توان استفاده نمود .
مرتفع ترین آبشار طالقان واقع در روستای ” برج ” به نام ” شل بن ” است ، از دیگر آبشار های زیبای طالقان ” کرکبود ” واقع در روستایی به همین نام است .
برای بازدید از آبشار زیبای کرکبود،در تور طالقان ما را در ندای سفر همراهی کنید.
از جمله قلعه های تاریخی قابل بازدید می توان به ارژنگ قلعه در میناوند ، قلعه منصور و قلعه کیقباد و قلعه دختر اشاره نمود .
در روستای دیزان علاوه بر حمام قدیمی و مقبره پیران می توان به بقایای آسیابهای آبی در این روستا و روستاهای دیگر و آثار و نهرهای بزرگ انتقال آب از طالقان به قزوین در امتداد دامنه های کوههای واقع در جنوب طالقان نگریست .
شهرستان طالقان به مرکزيت شهر طالقان، يکي از شهرستانهاي استان البرز ايران است.ناحيه طالقان زيستگاه حيات وحش وگونه‌هاي متنوع گياهي است که واجد ارزشهاي تفرجگاهي هستند ناحيه طالقان به غير از آثار ارزشمند طبيعي که درخود جاي داده‌است، اماکن زيارتي و تاريخي ارزشمندي نيز داردکه بر جاذبه‌هاي آن مي‌افزايند.شهرستان طالقان از سه بخش پايين طالقان، ميان طالقان و بالا طالقان تشکيل شده‌است و داراي 86 روستا است که نام‌هاي آن در پي مي‌آيد.
زیبایی های طالقان را در “تور طالقان “با ما در “ندای سفر “تجربه کنید.
روستاها
بخش بالا طالقان به مرکزيت روستاي جوستان داراي روستاهاي گوران، آسکان، جوستان، ديزان، محسن آباد، مهران، ناريان، امامزاده محمدحنفيه، ابصار، اورازان، پراچان، خچيره، خيکان، دهدر، گته ده، گراب، کرود، نساعليا، نويز، آئين کلايه، تکيه جوستان، حصيران، خودکاوند، دراپي، سفج خاني، کرکبود، کويين، کيامحله، گليرد، منگلان، هشان، مرجان
بخش مرکزي شهرستان طالقان به مرکزيت شهر طالقان داراي روستاهاي شهرک، حسنجون، زيدشت، آردکان،وشته (طالقان)، گلينک، بزج، جزن، جزينان، خسبان، سيد آباد، کولج، ميناوند، ورکش، هرنج، آرتون، اوانک، باريکان، پرده سر، سگرانچال، سگران، ميراش، نويزک
بخش پايين طالقان داراي روستاهاي آرموت، پرگه، دنبليد، سنگ بن، سوهان، عالي سر، فشندک، کش، اسفاران، اميرنان، انگه، اوچان، اهوارک، تکيه ارموت، تکيه ناوه، خورانک، روشنابدر، شهراسر، کجيران، کلارود، کلانک، کشرود، لهران، موچان، مير، نسا سفلي
روستاهاي منتسب به پايين طالقان: سيف بنه، شريف کلايه، صالح آباد، صمغ آباد، عالي ده، قاضي کلايه، نوده، کن، ابراهيم آباد

تور طالقان
عوارض طبيعي
شاه‌رود
شاه‌رود رگ حياتي اين سرزمين دير زمان است که از کوهپايه‌هاي شرقي آغاز و با طولي نزديک به105کيلومتر به غرب مي‌رود اين شريان آبي بيش از 15 رودخانه کوچک و بزرگ منطقه را که از چشمه سارها و برفاب‌ها سرچشمه مي‌گيرند، همراه خود تا سپيد رود مي‌برد تا با آبهاي قزل اوزن آميخته و راهي درياي خزر شود. دو آبشار در روستاهاي اوچان و جوستان و همچنين در هرکدام از روستاهاي اورازان، کرکبود، آسکان، عسلک آبشارهايي جريان دارند، دوچشمه آب معدني در روستاهاي عسلک و لمبران (بنام سه کوچ) و يک چشمه آب معدني شرب در جوستان قرار دارد که دوچشمه معدني ذکرشده يکي از نقاط تفرجي طالقان محسوب مي‌شود.
طبیعت گردی “در اطراف رودخانه شاهرود در “تورطالقان “خالی از لطف نیست
سد مخزني طالقان
سد مخزني طالقان که در تاريخ يكشنبه پنجم شهريورماه 1385 افتتاح شده‌است با ظرفيت 420 ميليون متر مکعب که بر روي شاهرود ساخته شده، نقطه عطف مهمي در تاريخ، جغرافيا و محيط زيست منطقه محسوب مي‌شود و تحولات و آثار عظيمي را از خود بر جاي خواهد گذاشت.نزديک به 900 ليتر بر ثانيه آب براي مصارف شرب شهر کرج از طريق انتقال ثقلي آب سد طالقان به تصفيه خانه محمود آباد کرج انجام مي‌شود.اما استفاده از آب سد طالقان براي آب شرب شهر طالقان هنوز محقق نشده است.در سد طالقان 100 ميليون مترمکعب حجم مرده است که نمي‌توان از آب آن استفاده کرد.

تور طالقان

امتیاز
  • ثبت امتیاز
5
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
امتیاز نظرات 0 (0 امتیاز دهی)

برنامه سفر

برنامه اين هفته نداي سفر :
تور يکروزه به اين مکان زيبا و استثنايي
خدمات :
- صبحانه
- نهار
- عصرانه
گشت ها بازديدها :
- آبشار کرکبود
- رودخانه شاهرود
- سد طالقان
حرکت : ساعت 5 صبح
برگشت : ساعت22

ظرفيت محدود

محل

دیدگاه ها (0)

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “تور طالقان(یکروزه)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال ارسال