تور تنگه واشی

کد: NBHTY
  • تور تنگه واشی
  • 139511070934088489803204
  • 2

توضیح

تور تنگه واشی

 

برای رسیدن به آرامش و رهایی از هیاهوی شهری ، دل سپردن به آغوش طبیعت بهترین انتخاب پیش روی شماست ، چرا که لازم است برای یک مدت کوتاه از این هیاهو فاصله گرفته و در عین رسیدن به آرامش لحظات شاد و هیجان انگیز را در کنار عزیزانتان سپری کنید برای طبیعت گردی در منطقه ای بکر و زیبا و خلق یک روز پر ماجرا و حیرت آورشرکت در تور تنگه واشی پیشنهاد ما به شما عزیزان طبیعت دوست است .
تور تنگه واشی تنها یک تور شاد همراه با جاذبه های طبیعی نیست و دارای جذابیت های تاریخی و فرهنگی نیز می باشد در واقع با شرکت در تور تنگه واشی با ندای سفر همه نیازهای گردشگران تامین می گردد .
منطقه البرزشرقی در 156 کیلومتری شرق تهران تنگه ای پر آب و پرپیچ و خم را در خود جای داده که به واسطه قله 3100 متری واشی در شمال غرب این تنگه به عنوان تنگه واشی شناخته می شود .

تور تنگه واشی
” واش ” در گویش مازندرانی به معنای چمن است این نام دلیلی بر سرسبزی و خرمی منطقه دارد . مبدا پیمایش تنگه واشی روستای جلیز جند در 15 کیلومتری غرب فیروزکوه می باشد ، جهت دستیابی به این روستا باید به سمت جاده فیروزکوه در ابتدای جاده هراز از شهر بومهن به سمت شهر فیروزکوه میرویم و در انتهای جاده تهران – فیروزکوه تقریبا 2 کیلومتری فیروزکوه در سمت چپ جاده در جهت شمال با طی 10 کیلومتر جاده آسفالت به روستای جلیز جند می رسیم ، بعد از عبور کردن از روستا با ادامه جاده آسفالت در حدود 3 کیلومتر به محل پارکینگ اتومبیل در نزدیکی دهانه تنگه واشی می رسیم . بهترین زمان برای اجرای تور تنگه واشی اواسط بهار تا اواسط تابستان است چرا که در این بازه زمانی آب درون تنگه در مقدار متعادل خود می باشد به طوری که اوایل بهار با طغیان رودخانه و اواخر تابستان با کمبود آب مواجه خواهیم شد از این رو زمان های مذکور مناسب ترین شرایط را برای پیمایش تنگه واشی دارد .
پیمایش تنگه واشی شامل سه بخش می شود به گونه ای که در ابتدا با پیمایش حدود 300 متر مسافت در بستر رود در میان تنگه صخره ای مانند به ابتدای دشت ساواشی می رسیم ، دشت ساواشی به طول حدود 2 کیلومتر سرسبز و چشم نواز است و مابین تنگه واشی و آبشار ساواشی واقع شده است ، به گونه ای که پس از پیمایش دشت ساواشی به تنگه دوم و محل جاری شدن آبشار ساواشی می رسیم . از ابتدای تنگه دوم تا آبشار ساواشی حدود 1 کیلومتر مسافت است ،به طورکل در تور تنگه واشی با پیمایش حدود 3 کیلومتر در مسیرآب در بین چمنزارهای سبز و خرم و صخره های پرپیچ و تاب همراه با عکاسی و آب تنی یک برنامه شاد وخاطره انگیز رقم خواهد خورد .
همانطور که گفته شد واش به معنای چمن است ، از آنجایی که ” سا ” در زبان پارسی پارچه ای لطیف و گرانبها مثل ابریشم معنا شده ، ” ساواشی ” را می توان منطقه ای یکپارچه و پوشیده از گیاهان پرپشت و گرانبها معنی کرد که در واقعیت نیز چنین است .
اما از جاذبه های طبیعی منطقه که بگذریم ، به جذابیت های تاریخی به جا مانده در تنگه واشی می رسیم ، کتیبه های حجاری شده در سنگ که به دستور فتحعلی شاه در دوران قاجار حکاکی شده اند ، این شاهکار معماری ایرانی با ابعاد شش در هفت متر گویای وقایع زمان پادشاهی فتحعلی شاه است و شاخص ترین نقش برجسته این کتیبه شکارگاه فتحعلی شاه می باشد .شایان ذکراست که علاوه بر این کتیبه دو کتیبه دیگر به دستور فتحعلی شاه در منطقه تهران حکاکی شده که یکی در چشمه علی شهرری و دیگری در منطقه لاریجانی حوالی روستای وانا می باشد ،دلیل اینکه فتحعلی شاه نظر خاص به ساخت کتیبه داشت به دوران جوانی و قبل از پادشاهی وی در شیراز برمی گردد که با الهام گیری از کتیبه های تخت جمشید و نقش رستم اقدام به حکاکی این نقش های برجسته کرد.

تور تنگه واشی
در تور تنگه واشی با ما همراه شوید و از این نقوش برجسته بازدید فرمایید.
لذت آب تنی در طبیعت بکر در هوای گرم تابستان را با ندای سفر در تور تنگه واشی تجربه کنید .

امتیاز
  • ثبت امتیاز
5
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
امتیاز نظرات 0 (0 امتیاز دهی)

برنامه سفر

تور آب بازی (تنگه واشی)

تاریخ:97/5/5 و 97/5/19

خدمات: صبحانه منو باز- عصرانه- بیمه کامل مسافرتی- لیدر- وسیله نقلیه با توجه به تعداد.

برنامه سفر: حرکت 6 صبح- صرف صبحانه در رستوران- حرکت به سمت تنگه واشی- بازدید از تنگه واشی و آبشار ساواشی و دشت ساواشی و کتیبه فتحعلی شاه.

وسایل مورد نیاز : یک وعده نهار سبک ، عینک آفتابی ، کرم ضد آفتاب ، زیر انداز ، دمپایی.

محل

دیدگاه ها (0)

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “تور تنگه واشی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال ارسال