تور ارمنستان

کد: NBHTY
  • Travel-to-Armenia-in-Nowruz-8
  • download-6

توضیح

تور ارمنستان

برای ثبت خاطرات خوش تور ارمنستان با ندای سفر انتخاب مناسبی خواهد بود.

اولین کشوری که مسیحیت را در حدود 1700 سال قبل در سال 301 بعد از میلاد مسیح پذیرفت کشور ارمنستان همسایه شمالی ایران کشوری در جنوب منطقه قفقاز می باشد ، اهالی ارمنستان به سبب جنگ ها و تحولات سیاسی در ادوار مختلف در سایر کشورها پراکنده شدند .مردم ارامنه به زبان منحصر به فردی گویش می کنند و از این نظر دارای زبانی مستقل می باشند.
فرهنگ مردم ارامنه به اروپاییان نزدیک تر بوده ، این مردم بسیار منعطف ، محافظه کار و مهمان نواز هستند . غذا در میان مردم ارمنستان بسیار پر اهمیت است ، رستورانها در ارمنستان مرکز دیدارهای دوستانه و فامیلی به شمار می رود ، به طوری که برای ایجاد رابطه دوستانه و صمیمانه تعارف کردن غذا رواج بسیار دارد .
طیف وسیعی از رستورانها در ارمنستان به خصوص ایروان موجودند که به خصوص ایروان موجودند که به تعدادی از آنها اشاره می کنیم : مرطاق ، ایوان قدیم ، پاندوک ایروان ، دلماما ، کاکوس ، معجزه هشتم و… .
که در این رستورانها علاوه بر غذاهای سنتی ، فست فود و برگرهای مختلف از جمله KFC موجود است .
علاوه بر رستورانها و خوراکی های خوشمزه ، تفریحات شبانه و زندگی شبانه در ایروان و نوشیدنی های آن با قیمت های بسیار مناسب نسبت به کشور های دیگر بسیار قابل توجه می تواند باشد .

ایروان

شهر ایروان در دامنه شمالی کوه آرارات و در امتداد رود هرازدان بعنوان مرکز اداری ، فرهنگی ، صنعتی ، سیاسی و بزرگترین شهر و پایتخت ارمنستان محسوب می شود ، ایروان عضو وابسته از شهرهای اروپا می باشد و توسط سازمان یونسکو در سال 2012میلادی به نام پایتخت جهانی کتاب برگزیده شد .
در سال 1827 میلادی در طی جنگ ایران و روسیه و بر اساس عهد نامه ترکمنچای شهر ایروان از تسلط کشورمان خارج شد و به دست ارتش روسیه افتاد .
ایروان طی تقسیمات کشوری ارمنستان تابع استان های دیگر این کشور نبوده و در واقع در مرز چهار استان کوتایک در شمال ، آرارات در جنوب ، آرماویر در جنوب غربی و آراگاتسوتن در شمال غربی استقرار یافته است ، ارتفاع این شهر بین 900 تا 1300 متر است .
ایروان تا قبل از پیوستن به اتحاد جماهیر شوروی شهری چند فرهنگی شامل تاتارهای قفقاز که آذریان امروز هستند و ارمنیان بود که پس از کشتارهای بی رحمانه و نسل کشی ارامنه ، این مردمان مجبور به کوچ از ارمنستان غربی ( ترکیه امروزی ) به ارمنستان شرقی شدند .
اما در سالهای بعد در سال 1919 میلادی جمعیتی در حدود 75000 نفر از ارامنه که در ارمنستان غربی می زیستند و تحت سلطه عثمانیان بودند موفق به مهاجرت به ایروان شدند و بسیاری از آنها در طی این مهاجرت در اثر بیماری های مختلف جان باختند که از آن زمان دشت آرارات و قلل آرارات بزرگ و کوچک تحت تسلط امپراطور عثمانی قرار گرفت و تا به امروز جزئی از خاک ترکیه است ولی در واقع این مناطق مرتفع همانطور که نامشان گویاست متعلق به قوم ارامنه بوده است .
از مهمترین جاذبه های داخل شهر ایروان میدان جمهوری ، ساختمان اپرا ، بنای کاسکاد ( هزار پله ) ، مجسمه مادر کلیسای سنت گرگوری ، مسجد آبی ( کبود ) ، پارک پیروزی ، موزه های فرش ، پارانجانو ، ملی و … می باشند .
اما جاذبه های خارج از شهر ایروان که معمولاً در حومه و مناطق کوهستانی واقع شده اند عبارتند از : دریاچه سوان و دره گل ها ، آبشار و چشمه های آب گرم جرموک ، کلیسا و تله کابین تاتو ، روستای آرنا و باغ های انگور و فرآورده های آن ، کلیسای گارنی گفارد ، کلیسای خورویراب واقع در دشت آرارات ، روستای آرگاش و طبیعت زیبای اطراف آن و … .
فرودگاه ایروان
فرودگاه بین المللی “زوارتنوتس ایروان” با نام یاتایی ” EVN” در 12 کیلومتری غرب ایروان واقع شده است ، این فرودگاه در سال 1971 میلادی بنا شده و به عنوان شاهراه گردشگران به ارمنستان جزء پرترددترین فرودگاههای ارمنستان محسوب می شود .
در سالهای اخیر ترانسفر فرودگاهی ارمنستان کیفیت بالا تری پیدا کرده ، اتوبوسهای مجهز موسوم به ” الیت باس ” قابلیت این را دارند که در کمترین زمان مسافران را به مرکز شهر و ایستگاههای مترو می رسانند ، این اتوبوسهای اکسپرس بصورت 24 ساعته در اختیار مسافران هستند و هر 30 دقیقه یکبار وارد ایستگاه می شوند البته در ساعات نیمه شب و بامداد با فواصل زمانی طولانی تر و هر 60 دقیقه یکبار در ایستگاه حاضر می شوند .
علاوه بر اتوبوس از تاکسی فرودگاه برای حمل و نقل می توان استفاده کرد و برای جلوگیری از اتلاف وقت می توان به صورت آنلاین از شرکت Aero taxi مربوط به تاکسیرانی فرودگاهی ارمنستان رزرو نمود ، این تاکسی ها مجهز به تاکسی متر می باشند .
مدت زمان پرواز از تهران تا ایروان در حدود 5/1 ساعت می باشد و اختلاف ساعت ایران و ارمنستان در حدود 30 دقیقه است به این صورت که تهران نیم ساعت از ایروان جلوتر است .
واحد پول ارمنستان درام است و با نام اختصاری AMD در بازارهای جهانی شناسایی می شود و کوچکترین واحد پول این سرزمین سکه های 10 درامی می باشد .

در تور ارمنستان بازدید از این جاذبه ها را فراموش نکنید.

اگر کیفیت مد نظر شماست در تور ارمنستان با ندای سفر همراه ما شوید.

  • ثبت امتیاز
5
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
امتیاز نظرات 0 (0 امتیاز دهی)

برنامه سفر

tourarmanestan

محل

دیدگاه ها (0)

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “تور ارمنستان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال ارسال