بوستان آهوان

این بوستان با ۲ هكتار مساحت در انتهای خیابان فردوسی قرار دارد و دارای ۱۷ قفس برای نگهداری از انواع حیوانات می باشد. شیر، آهو، روباه، شغال، میمون، گوزن، و انواع پرندگان در بوستان آهوان نگهداری می شوند. آهوها برخلاف سایر حیوانات كه در قفس نگهداری می شوند به صورت آزاد در این بوستان زندگی می‌كنند.

شهر زیرزمینی کیش (کاریز)

شهر زیر زمینی کاریز یکی از شگفت انگیزترین شهرهای زیرزمینی در کیش . این شهر با 2500 سال قدمت دارای قنات های شگفت انگیزی است که در آن زمان هم می توانسته است آب شیرین را همیشه در اختیار ساکنین قرار دهد. این شهر نزدیک به 10 هزار مترمربع وسعت دارد و در فاز یک آن شامل غرفه های صنایع دستی و رستوران های مختلفی مخصوص گردشگران است. این شهر همچنین شامل حمام های باستانی با صحن و حصاری 500 متری است که بیار زبیا و جالب است.

کشتی یونانی

در غرب جزیره کیش کشتی بزرگی به گل نشسته است  که به عنوان یکی از نمادهای گردشگری کشور به حساب می آید اما بهتر است بگوییم که نامش کشتی یونانی است. این کشتی در سال 1345 راهی یونان بود که بنا به شرایط به گل نشست و 80 روز تلاش برای در آوردن آن به هیچ نتیجه ای نرسید تا این کشتی برای همیشه در آنجا بماند و به نماد جزیره کیش تبدیل شود.

مراکز خرید کیش

بازارها و مراکز تجاری نیروی محرکه اقتصادی جزیره کیش هستند و با معماری مدرن و زیبا و با ارائه انوع کالاها به فعالیت اشتغال دارند. این بازارها و مراکز تجاری یکی از جاذبه های اصلی کیش می باشند که سالانه تعداد قابل توجهی از مسافران وگردشگران را به جزیره کیش جذب می نمایند.

خانه اعیانی

خانه اعیانی یکی دیگر از جاذبه های کیش است .این خانه یادآور خانه های چند خانواری و باستانی است که در گذشته بیشتر در یزد و کاشان دیده می شده است. وسعت خانه بسیار زیاد است و همچنین آثاری که از این خانه بدست آمده است به نظر مربوط به دوره ایلخانی است.

آکواریوم کیش

قریب هفتاد نوع ماهیهای تزئینی در مجموعه آکواریوم کیش وجود دارد که از نظر شکل و رنگ پولک ‌ها و زیبایی ظاهری، کم نظیر و برخی از آنها نیز بسیار کمیاب هستند. مجموعه آكواريوم كيش شامل ماهيان آبهاي شور و شيرين، خزندگان ايران و جهان شامل مارها و تمساح ها، پرندگان کمیاب جهان پستانداران و بخش علمي شامل حيوانات تاكسيدرمي شده و ديرينه شناسي مي باشد . اولين آكواريومم 20 هزار ليتري مخصوص آبهاي شيرين در اين مجموعه ساخته شده است. .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *