تور تاریخی تفریحی استانبول

تور تاریخی تفریحی استانبول

اسفند 20, 1396
وبلاگ

استانبول قطب تجاری و صنعتی و مرکز اقتصادی و فرهنگی و بزرگترین شهر ترکیه است که بین هفت تپه احاطه شده و در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار گرفته است. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر می باشد. استانبول از طریق آبراه بوسفور به دو قسمت اروپایی و آسیایی تقسیم شده است.تنها شهر جهان که در دو قاره قرار گرفته استانبول است که بوسیله دو پل معلق بزرگ و زیبا با هم ارتباط دارد.قبل از آنکارا استانبول پایتخت کشور ترکیه بوده و سومین شهر توریستی جهان به شمار می آید که اکثرا ترک زبان هستند. این شهر از لحاظ اقتصاد گردشگری با دارا بودن تعدادی زیادی هتل و مشاغل دیگر مرتبط با توریست رشد چشمگیری داشته است و توانسته به گردشگرانی که به این شهر می آیند خدمات مناسبی را ارائه کند. به طور کلی آمار گردشگران خارجی در ترکیه و به طبع آن درآمد حاصل از گردشگری در ترکیه به طور قابل ملاحظه ای پیشرفت داشته و ترکیه را به یکی از 10 کشور مطرح دنیا که صاحب درآمد از گردشگری و توریست هستند قرارداده است.
از جمله نقاط دیدنی استانبول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تور تاریخی تفریحی استانبول
تور تاریخی تفریحی استانبول

1- موزه کاخ توپکاپی : جزء یکی از جالبترین دیدنی های استانبول می باشد که در محل برخورد تنگه بسفر ، خلیج شاخ طلایی و دریای مرمره قرار دارد. این کاخ مربوط به قرن 15 تا 19 میلادی و امپراطوری عثمانیان بوده است.سمت راست کاخ را درختان سرو پوشانده و در سمت چپ کاخ حرمسرا قرار دارد.در بخش میانی کاخ یک عمارت است که ردای رسول اکرم (ص) در آن نگهداری می شود.در مجموع کاخ توکاپی به دلیل تعداد موزه ها و اشیای عتیقه ای که در آن نگهداری می شود از مهمترین و مقدس ترین موزه های جهان اسلام محسوب می شود.

تور تاریخی تفریحی استانبول
تور تاریخی تفریحی استانبول

2- کاخ بیلربی : این کاخ یکی دیگر از دیدنی های استانبول است که با گل های مگنولیا پوشیده شده که در دوران بیزانس به فرمان سلطان عبدالعزیز جهت پذیرایی از مهمانان خارجی ساخته شده بود. از جمله این مهمانان ملکه فرانسه ،ملکه اژنی بوده است.معماری داخلی آن شامل نقشهای شرقی و ترک همراه با تزئینات سبک غربی می باشد.

تور تاریخی تفریحی استانبول
تور تاریخی تفریحی استانبول

3- کاخ دولما باغچه : این کاخ با 600 متر وسعت در ساحل اروپایی تنگه بوسفور واقع شده که بخش بیرونی آن به فرمان عبدالمجید در قرن 19 تاسیس شده است. فقط یک سالن این کاخ با 56 ستون و چلچراغ مزین شده است. که این چلچراغ توسط ملکه ویکتوریا به ترکیه هدیه داده شده است.نکته جالب در کاخ این است که تمام ساعت های کاخ بر روی 9:05 دقیقه متوقف شده اند که علت آن مرگ موسس جمهوری ترکیه ، آتاتورک ، در تاریخ 10 نوامبر 1938 در این کاخ می باشد. در گذشته  این کاخ محل نگهداری انواع پرندگانی بود که از اقصاء
نقاط جهان آورده شده بودند.

تور تاریخی تفریحی استانبول
تور تاریخی تفریحی استانبول

4- مسجد ایا صوفیه : این مسجد در ابتدا به عنوان کلیسا به فرمان امپراطور کنستانتین در سال 523 میلادی ساخته شده بود که کلیسای بزرگ نام گرفت و در قرن 6 میلادی توسط جاستنیانوس بازسازی و مرمت شد . اما پس از این که استانبول توسط سلطان محمد دوم فتح شد این کلیسا تبدیل به مسجد شد. ایاصوفیه با ارزش ترین اثری است که از دوره بیزانس باقی مانده است و در آن موزاییک هایی با تصاویری از حضرت مریم و حضرت عیسی(ع) در آنها به چشم می خورد.
بعد از به قدرت رسیدن آتاتورک ایاصوفیه به موزه تبدیل شد و تا امروز به همین شکل حفظ شده است.

تور تاریخی تفریحی استانبول
تور تاریخی تفریحی استانبول

5پارک مینیاتورک : این پارک به عنوان بزرگترین و جذابترین پارک مینیاتوری جهان محسوب می شود که در مساحتی معادل 60 هزارمتر مربع احداث شده و 3500 متر فضای سرپوشیده ، 2000 متر مربع استخر و راه آبی ، 15000 متر مربع فضای ماکت ،  هزار متر مربع فضای سبز و آزاد ، ظرفیت 500 اتومبیل در پارکینگ دارد.این پارک 105 اثر تاریخی دارد که 45 اثر تاریخی آن برای استانبول، 45 اثر تاریخی آن برای آناتولی و 15 اثر تاریخی دیگر آن که امروزه خارج از مرزهای ترکیه قرار دارند.صخره های گورمه و کاپادوکیا ، قصر توپ قاپی ، مسجد سلطان احمد ، موزه و سورهای شهر بورسای ترکیه ، مسجد خلیل الرحمان و بالیک لی گول شانلی اورفا ،  ایاصوفیه ، استادیوم المپیک ، قصر هیدیو استانبول ، برج گالاتا، برج و جزیره دختر و پل بسفر، معبد آرتمیس ، کوه نمرود ، خانه های تاریخی ماردین ، خانه حضرت مریم ، مسجد کلیسای کاریه ، غار اصحاب کهف ، مسجد سلیمیه ادیرنه نمونه هایی از ماکت های آثار تاریخی موجود در این پارک هستند.
ماکت های این پارک طوری طراحی شده اند که در فضای آزاد مقاوم باشند.

تور تاریخی تفریحی استانبول آژانس ندای سفر شما را در بازدید از استانبول همراهی می کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *